Aktiemarketing: short term loyalty programs

Voorwoord
Met zijn “evidence based” marketing geboden heeft Byron Sharp heel wat harten weten te veroveren. Vele organisaties proberen zijn geboden zo goed mogelijk  op te volgen om de gewenste groei doelstellingen te behalen. Het volledig uitvoeren van zijn visie blijkt lastig. Zo zou je moeten stoppen (drastisch moeten minderen) met prijspromoties en heb je een zeer groot (shopper) marketing budget nodig voor het goed en effectief uitvoeren van massa marketing. De meningen en ervaringen zijn verdeeld als het gaat om de lessen die je kunt trekken uit de studies en publicaties van Byron Sharp. Vandaag staat in het teken van één van deze lessen: namelijk dat loyalty programma’s weinig effect hebben op merkgroei. Sharp zegt het volgende over loyalty programma’s:
Loyalty-programma’s hebben als doel consumenten aan een merk te binden. Brand managers investeren soms grote bedragen in loyalty-programma’s. Sharp toont aan dat loyalty-programma’s weinig effect hebben. Het enige wat deze programma’s proberen, is het vasthouden van alle klanten. Volgens Sharp kan de aandacht beter gericht worden op het binnenhalen van ‘heavy users’ van andere merken. Alleen die consumenten kunnen dus de omzet van het eigen merk een serieuze ‘boost’ geven.
Is het nu echt zo dat loyalty programma’s niet leiden tot merkgroei? of dienen we hier genuanceerder naar te kijken?.....en kan je alle loyalty programma’s over één kam scheren?
Vandaag staat in het teken van short term oyalty programma’s. BrandLoyalty opent voor ons éénmalig haar deuren!
Koen van Dijck, Manager Global Knowledge Center en Expert Trainer BrandLoyalty University neemt ons mee in de wereld (en het effect) van loyalty!
 
Let op:
  • Voor deze TMA on Tour geldt een maximum aantal van 40 deelnemers. (vol=vol !)
 
Programma
12.30 Ontvangst
12.30 Enjoy lunch @BrandLoyalty  
13.15 Introductie & mededelingen TMA
13.30 BrandLoyalty
         Korte presentatie* over BrandLoyalty waarbij tevens je kennis over “loyalty” wordt getoetst
14.00 Short term loyalty*
Powersessie over short term loyalty programma’s incl.best practices, resultaten en uitleg over verschillende loyalty mechanismes
14.30 Bezoek aan het Loyalty Experience Center
14.45 Pauze
15.15 Program activation*: The Big 5 Insights & Supper Collaboration
Powersessie  over de 5 inzichten (getting the most out of the shopper journey) in het algemeen en
         supplier collaboration (partner up to create power) in het bijzonder
16.30 Idea generation
17.00 Wrapp up
17.05 Drinks / snacks in Barista bar @ BrandLoyalty 
         
* De presentaties worden in het Nederlands gegeven. De getoonde slides zijn in de Engelse taal. De presentaties worden na afloop niet gedeeld.

Parkeren
Q-Park P+R Station, s, Lekkerbeetjesstraat, ’s Hertogenbosch of Q-Park P+R Magistratenlaan, Magistratenlaan 260, 5223 MA ’s-Hertogenbosch.
 
 
Meld je nu aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen van TMA