Neuromarketing, make(s) sense?!
Neuromarketing is een relatief nieuw vakgebied binnen (Shopper) Marketing. Neuromarketing maakt gebruik van neurowetenschappen (hersenonderzoek) om het onbewuste besluitvormingsproces bij de consument en/of shopper te onthullen. Neuromarketeers bestuderen hersen- en biometrische reacties, evenals het gedrag. Dit om te begrijpen en vorm te geven aan hoe de consument en/of shopper zich voelt, denkt en handelt.
Eye tracking, EEG, fMRI en impliciet onderzoek zijn voorbeelden hoe de neurowetenschap toegepast wordt.
Er wordt veel geschreven over neuromarketing. Waar de één wegloopt met fantastische resultaten, is de ander sceptisch.
Vandaag staat in het teken wat het is en in welke mate het ons kan helpen om de effectiviteit van de customer journey te optimaliseren.
Een oud gezegde over marketing luidt dat 50% van de marketing uitgaven een verspilling is, en dat men niet weet welke 50% dat is. Zou de neurowetenschap een bijdrage kunnen leveren om deze verspilling tegen te gaan?
Validators, wat wordt gezien als een van de meest innovatieve onderzoekbureaus van Nederland, neemt ons op haar inspirerende locatie mee in de wondere wereld van ons brein.
Het programma van deze interactieve kennissessie ziet er als volgt uit:
13:00 Welkomswoord en inleiding
13:30 Onbewust gedrag in het dagelijks leven: de start van de customer journey en de waarde ervan
Kahneman/Binding problem/onbewust gedrag en communicatie/BRiC en loyaliteit van het merk
14:15 Van buiten de winkel naar in de winkel
Wat kan je doen om op te vallen binnen het taakgerichte gedrag van een shopper
15:00 Pauze
15:15 Case "hoe een merk op te laten vallen"
Delen van de ideeën.Bouwen op elkaars kennis.
16:15 Afsluitend terugkoppeling en advies
16.30 Borrel
Daar we graag iedereen willen voorzien van een zitplaats en/of broodje zouden we je willen vragen om je aan te melden vóór 12 maart a.s.
Maak hiervoor gebruik van het inschrijfformulier zodat we (zeker) weten wie er komt.
Alvast dank voor jullie medewerking!
Handige reisinfo: