Kennis ontwikkelen en delen

Van elkaar leren

Netwerken met professionals

Al 21 jaar uitdagende events

What's new shopper?

What’s new shopper? Zie programma onderaan....

Shopper trends en hun betekenis voor (trade) marketing en retail

U kent ze wel: de talrijke consumententrends die met de regelmaat van de klok op ons worden losgelaten. We maken er graag gebruik van, bij de start van een strategische oriëntatieronde of als input voor een brainstorm of een andere creatieve denkoefening. We horen ze op menig marketingcongres aan en lezen ze gretig in nieuwsbrieven en andere media.

Maar om één of andere manier reden gaat het steeds om consumententrends. Of desnoods: om de impact van bredere omgevingstrends, zoals de technologie of de verstedelijking, op ons consumentengedrag. Helaas horen we weinig over shopper trends. Zij lijken wel onbestaande. Ook in de strategische planning blijft het primaat van de consument over de shopper in de meeste organisaties overeind.

Maar het kan anders. Sterker nog: trade marketeers dienen zich net zoals hun collega’s consumer & brand marketeers over de brede omgevingstrends te buigen, om zo hun volle betekenis voor de shopper en dus voor hun vakgebied te kunnen inschatten. Alleen dan kunnen ze als evenwaardige gesprekspartners binnen de eigen organisatie de stem van de shopper tijdens het strategisch planningsproces laten weerklinken. Daarom gaat dit congres over shopper trends, en dan met name hoe ze te identificeren en hoe ze te vertalen in onze trade marketing strategie. De klemtoon ligt op hoe we inzicht kunnen verwerven in die trends, en hoe we hun impact op onze trade marketing aanpak kunnen managen. Dat kan aan de hand van de TMA Trend Impact Matrix, die we op het congres in primeur aan je voorstellen. Na de lunch kan je tijdens een reeks interactieve workshops zelf aan de slag met de TMA Trend Impact Matrix.

Jij komt toch ook?

Programma TMA Congres 8 oktober 2015
 
8.00u – 9.00u Breakfast (wij verzorgen dit zodat je geen problemen met files hebt)
 
9.15 – 9.30     Welkom en context congres.........Herwin van den Berg (bestuur TMA)
 
9.30 – 10.10  Shopper trends..............................Nienke Smit + Femke Veenstra (TNSNipo)
 
10.10 – 10.45 Impact Matrix................................Prof. Gino van Ossel (Vlerick Business School)
 
10.45u – 11.15u Coffee break
 
Key note speaker
 
11.15 - 12.15 Human Brains................................Steven van Belleghem
 
12.15 – 12.30 Uitreiking TMA Sciptieprijs............Eric van Blanken (raad van toezicht TMA)
 
12.30 -13.30 Lunch
 
Keuze sessie (ronde 1) 13.45 – 14.30

  1. Philips........................................................Diane de Vaan
  2. Baarsma Wines.........................................Roderick Ketelaar
  3. Hellodialog/E-mail marketing.....................Maarten van Schalkwijk

Key note case
 
14.45 – 15.30  Kwekkeboom Oven..................... Bart Bikker  (New Forrest) + Kimberly Leenders - van 't Sant (Albert Heijn)
 
15.30- 16.00 Tea Break
 
16.00 – 16.30 UTZ...............................................Brigitte Campfens
 
16.30 – 17.00 Beslist.nl........................................Simon Kram
 
17.00 -17.30 Last words.......................................Jurgen Mohr (manager TMA)
 
17.30  Netwerk borrel
 

Meld je nu aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen van TMA