Cursus Trade Marketing in a New World een succes!

01 February 2017

2 cursussen vol
Meer dan ooit in de geschiedenis verandert de retailwereld in en zeer snel tempo:

• Consumenten shoppen significant anders
  • Fysieke en online verkoop- en aankoopkanalen vloeien steeds meer in elkaar over
  • Retailers & E-tailers zijn naarstig op zoek naar een onderscheidend vermogen

Wat betekent dit voor fabrikanten en leveranciers (en hun trade marketing strategie en uitvoering) met het oog op:

• Het bouwen van merken en het bereiken van de doelgroepen via retailers en E-tailers?
  • De commerciële relatie met (r)etailorganisaties?
  • Een succesvolle onderlinge samenwerking?

Direct rendement

• Je weet hoe je de merkportfolio beter kunt vertalen naar de meest geschikte verkoopkanalen.
  • Je weet hoe je de consument en shopper beter kunt activeren in en rondom de offline en online retailomgeving.
  • Je weet hoe je E-tailers en retailers beter kunt overtuigen van het belang van jouw merken binnen de winkelformule.
  • Je weet hoe een effectievere samenwerking tussen marketing, trade marketing, sales en marketing research tot stand gebracht kan worden.

Jouw Collega-deelnemers

Jouw collega-deelnemers staan voor dezelfde uitdagingen als jij: hoe kun je als fabrikant of leverancier door middel van moderne trade marketing nog meer bijdragen aan het effectief en maximaal en vermarkten van jouw merken in een sterk veranderende kanaal- & retailomgeving? Ze hebben een overeenkomstig denk- en ervaringsniveau en zijn werkzaam bij (of voor) fabrikanten en leveranciers van consumentengoederen. Ze zijn onder andere werkzaam als trade marketeer, shopper marketing, accountmanager, marketeer of marketing researcher.

Docenten en trainers

SRM verzorgt de 'Trade Marketing in a New (Off- & Online) Retail World' in nauwe samenwerking met de Stichting Trade Marketing Association (TMA), die - met ruim 100 fabrikantenleden - al 15 jaar nauw betrokken is bij de doorontwikkeling van trade marketing. Dit samen met de wetenschap, de leden en de praktijk. Kerndocent is Ruud Verschuur RM, eigenaar van bureau DriveSight, managementlid bij de TMA en een van de grondleggers van category management en trade marketing in Nederland. De andere docenten zijn zeer ervaren en betrokken op elk hun deelvakgebied en worden binnenkort bekend gemaakt.